Harabiye

Sis değildi bu. “Pis”ti

Pisin her yanı sardığını görüyordum sokak lambalarında. Sadece kendi ayak sesim, geride kalan sokaklardan birinde kimbilir neye kızmış bir köpeğin havlamaları ve üzerinde ölüm tehlikesi yazan kutunun kapakları ardından gelen vızıltı. Başka ses yoktu Bahariye’de ve saat daha gece onikiydi

Ben Bahariye’de çocukluğumu bilirim. Çok ayrıntılı hatırlıyorum. İstiklal Caddesi gibi trafiğe kapanışını, eski dükkanların yerini alan mağaza zincirlerinin bir bir açılışını. Colorado’yu bilirim. Zamanın en lüks atari salonu. İçerisi aydınlık, oyunlar yepyeni ve parlak renkli… Opera Pasajı’nın çakma markalarla dolmadan önceki ergen entel yuvası halini…

Şimdiki Bahariye, orjinalinden daha sefil ve çok daha tenha bir İstiklal. Annemle tatlı almak için çıktığımız gece yürüyüşlerini de hatırlıyorum. “Dergi” diye tutturduğum günlerdeki akşam alışverişlerimizi de…

Yürürken, kapıları açık, soförünün koltuklarını temizlemeye çalıştığı bir taksinin yanından geçtim. “Eller kadir kıymet bilmiyor anne, kimse senin gibi sevmiyor anne” Bangır bangır bir müzik. Bir filmde görsem arabeskin dozunu iyice kaçırmışlar derim. Kasvetli bir hava yaratmak için Bahariye’yi nasıl göstermişler diye düşünürüm. Klasik arabesk bir şarkı, klişe bir görüntü diye burun kıvırırım belki; ama gözümün önünde o filmin, o boğucu Türk filminin üç boyutlu sahnesi. Üstelik elimi uzatsam dokunabilirim bile…

 

Evsizler, apartmanların girişlerinde merdivenlere serdikleri kartonların üzerine yatmış battaniyelerini kafalarındaki berelere kadar çekmiş. Mağazaların kepenklerinde duvar resimleri. Burası, hatırladığım Bahariye’ye hiç benzemiyor. Bu saatteki ilk ziyaretim de değil üstelik, ama pazartesiden midir, Kasım diye mi bilmiyorum. Bugun Bahariye’nin baharla uzaktan yakından alakası yok. Bugün çocukluğumun geçtiği o yer “Harabiye”

Not: Üzüldüm ben…

Bir Cevap Yazın

