Uyarı!

Sakın saymayın! Ne olursa olsun sayılardan uzak durun! Bir şeyler söylemeye başladığımız an 1,2,3…”Anne” “Baba”dan hemen sonra 1,2,3… Kafamıza kazınmış 1,2,3. Zorla kazıdılar, başımıza dikilip tekrar ede ede.

Sizi uyarmadığımı söyleyemezsiniz. Saymayın, sayı vermeyin, rakamlardan uzak durun dedim, görevimi yaptım. Neden diye sorarsanız ona da cevabım var; ama sonradan “nerden aklıma soktu!” diye düşünecekseniz hemen şimdi kapatın bu yazıyı ve lütfen sözüme güvenip sayılardan, sayılarla ilgili herşeyden -saatlerden bile- uzak durmaya çalışın. Mutlu olmanın başka yolu yok. Dertten başka bir şey getirmez sayılar!

Bunları çocukken bilemezdim ki! Çocuktum daha. Yaşım daha…

Çok kurnazsınız. Az kaldı yaşımı söyletecektiniz bana, ve bunu yaparken o ismi lazım değilleri kullanacaktım. Peki peki. Bu gecelik söylüyorum ama şunu da bilin: yarın sabahtan tezi yok sayılarla işim bitmiştir!

Çocuktum. Belki 5-6 yaşlarındaydım. Anneannemin evine yakın bir ayakkabıcı vardı: Papi. En büyük zevkimdi oraya gittiğimizde ayakkabı numaramı söylemek. 29-30. Hiç değişmeyecekmiş gibi. Şimdi 30 olmama az kalmışken 41-42. Yaşım da değişti ayakkabı numaram da. Onunla birlikte bir sürü şey daha.

Şaka yapıyorum zannettiniz. Bir bit yeniği aradınız. Ama şaka yapmıyorum. Hatta hiç bu kadar ciddi bir konuda yazmamıştım. Belki daha ciddi kelimeler seçmeliydim. Ben değilmişim gibi konuşmalıydım. Ne zaman kendinden çıkıyorsa o zaman daha ciddi görünüyor insan. Ya da sadece ben ciddi olmak istediğimde benlikten çıkıyorum.

O zaman annemin babamın yaşını soruyorlardı. Benim yaşım yetmiyordu herhalde, dahasını öğrenmek istiyorlardı. Bir de “nerelisin” diye sorup, doğduğun yeri söylediğinde “yok yook aslen nerelisin” diye üsteleyenler, cevabını kabul etmeyip annenin babanın doğduğu yeri soranlar var. Ben buralıyım ama. İsimleri dışında ne annemin ne babamın doğduğu şehri biliyorum. Kütüğümün bağlı olduğu yeri bilmek ne verecekse onlara.

Konu dağıldı biliyorum.

Annemin babamın yaşını soranlara 35 derdim. Çok iyi hatırlıyorum. Ve o zaman hesap yapardım. Anneannem de o aralar herhalde 50lerinin sonundaydı. Daha en az 20 yılımız var derdim. Ölümden hep korktum ben; hala da korkuyorum ama kendi ölümümden değil sevdikleriminkinden.

Evet hesabım tuttu. En az 20 yıl daha anneannem bizimleydi. Sonradan dedemin anneannemden büyük olduğunu öğrendim. “Dedem” diyordum “daha hala sağlıklı ve bizimle. Anneannem de bir o kadar dinç. Daha yıllarımız var” diyordum. Öyle olmadı. Anneannemi dedemden önce kaybettik.

Geçen sene anneannemi kaç yıl önce kaybettiğimizi düşününce daha beter oldum. Büyüklerin bi sözü vardı. “Okuldan sonra hayat öyle bir hızlı akıyor ki!” diyorlardı. Şimdi ben o büyüklerin yaşına geldim. Ben de diyorum. Günleri yılları saymaya kalkmayın, zaman çok çabuk akıyor.

Dün gece annemin yaşını düşündüm. Daha kaç sene bizimle olacağını. Babamı, teyzemi, halamı. Bu hesaplardan küçükken korkmalıymışım. Şimdiye kabullenmiş olurdum belki. Ama benim aklım bu konuları daha yeni kesiyor. Kestikçe acıtıyor.

O yüzden saymayın. Birilerinin doğumgününü kutlayacaksanız sadece dünyaya geldikleri için sevinin, tanıdığınız için mutlu olun, heyecanlanın. Kaç yaşına girdiğine bakmayın. Çünkü baktıkça, o sayılar kafanızda dönmeye başlayacak ve eninde sonunda bir gün mutlaka hesap yapacaksınız.

Not: Hala ara sıra o kadar karamsarlaşıyorum bu ki bu konuları düşündüğümde. Eğer bu şekilde değil de tam aklımdan geçtiği gibi, hissettiğim gibi yazsaydım işin içinden hiç çıkamazdım. O yüzden hafiflettim. Bilmem kaç sene önce Türkçe kitaplarımızın içindeki hikayeler gibi sonuna “SADELEŞTİRİLMİŞTİR” eklesem yeridir.

One thought on “Uyarı!

  1. cybers dedi ki:

    hah afferim sana, ama suç sende değil taa başta uyarmıştın kapatın bu sayfayı diye lise yıllarımı özlüyorum; hadi üniyide diyelim ama sonrası

    aynalarla barışığım halen saçlarımın arasında aklar mı var ne hay bin kunduz.

    hani 100 bin liralık şeye 99 lira yazarlar ya sanki daha ucuzmuş sanırsın işte o hesap 30 olmadım daha ama az kaldı lakin 29 da takılı kalıcam haha

Bir Cevap Yazın

