Neyin Var Bugün?

“Bişey var bugün sende” dedi yürürken. Ben O’na bakmıyordum ama O’nun bana baktığından emindim.

Ellerim cebimdeydi.

Yüzüne bakarak söylesem olmayacaktı, dayanamayabilirdim. Sonra bir elimi cebimden çıkarıp omzuna attım, kendime doğru çektim O’nu. Yüzüme bakmasın diye; sakinleşsin diye. Uzun süredir içimde büyüyen sözleri söylemeden önce son bir kez sarılabilmek için.

Biraz daha yürüdük. Düşünceleri dağılmış olmalıydı; önünden geçtiğimiz sinemanın afişlerine bakıyordu çünkü. Derin bir nefes aldım. “Ayrılmak istiyorum” dedim. Aniden durdu, biraz uzaklaştı; çok az.

“Neden?” diye sorarken gözleri dolmuştu.

“Artık eskisi gibi hissetmiyorum” dedim. Yalan söylüyordum.

“Daha geçen gün sorduğumda…Nasıl ya? Neden?” Ağlıyordu şimdi. Yağmurla beraber.

“Olmuyo işte, istemiyorum, sevmiyorum” dedim.

“Bunu yapma” derken sesi titriyordu. Az önce yüzüme bakıp derdimi anlamaya çalışan gözleri bu defa daha sert bakıyordu, ama bir o kadar da yalvarır gibi.

“Ağlama” dedim. Bunu söylemem daha beter etti herşeyi. Şimdi nefes de alamıyordu. Hıçkırarak ağlıyordu.

Yanağımdan öpüp koşmaya başladı. “Dur” dediysem de dinlemedi beni. Beraber hiç girmediğimiz, O’nun da tek başına girmediğinden emin olduğum bir sokağa saptı.

Aradaki mesafeyi koruyarak takip etmeye başladım. Az önce yanından geçerken su sıçratan arabalara söyleniyordu ama şimdi bastığı su birikintilerini umursamadan biraz yürüyor sonra koşmaya başlıyor; ardından yine yavaşlıyordu.

Bir an dönüp arkasına baktı. Beni görmesin diye saklandığım apartman boşluğuna iyice sindim. Sokağın başında gezindi gözleri. Sonra yüzünü sildi elleriyle. Önünde durduğu apartmanın merdivenine oturdu ağlamaya devam etti. O halini görmek istememiştim. Dayanamadım. Yanına gittim. Sarıldık.

“Yapma nolur” dedi ağlayarak. “Ne istiyosan yapıcam” dedi. “Neyi sevmiyosan değiştiririm” dedi. “Yok öyle bişey” dedim.

“Çok sıkılmıştım bu aralar, seninle ilgisi yoktu galiba, özür dilerim” dedim. Yağmurdan sırılsıklam olmuştuk. “Yapma bi daha lütfen” dedi. Elimi deminki gibi omzuna attım “Gel hadi” dedim. Eve gittik.

Eve dönünce bana getirdiği eşyalara takıldı gözüm. eve yalnız dönseydim çok kötü hissedecektim belli ki.

Banyoya girip duş aldı. Sonra gelip yanıma yattı. televizyonun karşısında uyuya kaldı. Rüyasında inlediğini duydum bir kaç kez. Daha sıkı sarıldım.

Çok uzun sürmeyeceğini biliyordum.

Uzun sürmeyecekti. İki ay sonra, bu defa kararımdan vazgeçmeyip eve yalnız döndüğümde, tek başına yatacağım koltukta uyuya kaldık o gece.

 

One thought on “Neyin Var Bugün?

  1. Cybers dedi ki:

    mahFoll… hıh

Bir Cevap Yazın

